Navigatie

Valentijnsactie

Na de kerstvakantie zijn we er meteen ingevlogen: de valentijnsactie. Het wordt haast een traditie. We hebben gezocht naar leveranciers om snoepen aan te kopen en overlegd welke soorten we het beste konden nemen. We hebben uitgerekend wat een eerlijke prijs zou zijn, met toch een zekere winstmarge eraan verbonden. De taken werden verdeeld en er werden plannen gemaakt om de ‘verkoopklas’ in te delen. 

De week van 15 februari was het dan eindelijk zo ver. Maandag stond ons al een hele klus te wachten: zo’n 275 zakjes met snoep vullen. Dit is allemaal zeer goed verlopen. Een lintje aan elk zakje zorgde voor wat extra versiering en zo had ook iedereen  iets te doen. Dinsdag was onze eerste verkoopdag en die was heel succesvol. Iedereen kon ook z’n vrienden of liefje - anoniem of niet - verrassen. Om 1uur sloten we de verkoop af, al moesten we toen jammer genoeg wat mensen teleurstellen omdat ze nog geen snoep hadden kunnen kopen. Donderdag werd de verkoop voortgezet, maar er waren nog maar bitter weinig zakjes overgebleven. Ze waren dan ook in enkele minuten uitverkocht. Maar niet getreurd, volgend jaar is er weer de kans om heerlijke snoepzakjes te kopen en te laten bezorgen!

Nu is de grote vraag natuurlijk wat we met onze opbrengst kunnen doen … Samen met het geld van de vorige jaren hebben we toch wel al een mooi bedrag. We zouden hiermee nieuwe boekentasrekken willen aanschaffen, aangezien onze vorige onderneming lichtjes mislukt is. We houden natuurlijk allemaal van een nette speelplaats en bankjes waar we op kunnen zitten. Daarom lijkt dit ons dus een goed idee. Jullie horen nog van ons!

Vergadering maandag 19 oktober ’15

Met mevrouw Verstraeten en mevrouw Portier
    Brievenbussen: wordt afgehandeld met Jan de werkman; hij zal ze ophalen in de  Safti
-    Soort ‘ceremonie’-> ophangen van de brievenbussen, met foto’s
-    Sticker ophangen : ‘gesponsord door de leerlingenraad’
-    Aan de leerlingen laten weten: kettingbrief/omroepen/website

    Fluoweek: vrijdag in vergadering met fluoteam;
-    Mathis Debachere
-    Pauline Erard
-    Anke Van Acker

    Boekentassenrekken: eerst investeren, de bedoeling is meer + grotere rekken
-    Daarna pas slogans bedenken, anders geen effect
-    Ideeën werkman?

    Te weinig fietsenrekken
-    Eventueel uitzondering: toch fiets beneden MET toestemming van het secretariaat zetten als het ophangen van je fiets echt niet lukt
-    Eventueel fietsenrekken bij het nieuwe gebouw
-    Beneden: volledig herbekijken->ook nieuwe plaatsen en volgorde fietsenrekken+ meer groen + kot naast de refter zal verdwijnen

    Spaghettiavonden komen er weer aan=> geld gaat naar inrichting nieuw gebouw

    Oude refter gebruiken?

-    Een deel nog steeds refter
-    Eventueel nieuwe klaslokalen
-    Voorziene ruimte leerlingenraad?
Volgende vergadering; maandag 26-10-2015
Boekentassenprobleem: zie mail

Vergaderingen: donderdag 8 oktober 2015 en maandag 12 oktober 2015

-Donderdag: informeren eerstejaars over leerlingenraad; uitleg in de klassen.
-Maandag: ‘probeervergadering’ met de eerstes
-Uitleg over leerlingenraad en doelen
-Afronden project brievenbus aan het secretariaat (ongeveer 40 euro voor de 2 brievenbussen samen)  -> de brievenbus is in aantocht, gesponsord door de leerlingenraad -> dit op de website zetten!!!
+ afspreken met secretariaat
-Boekentassen probleem; zoals eerder gezegd zelf initiatief nemen, eventueel een vergadering opofferen of tijdens een vergadering zelf alle boekentassen van de banken halen en een leuke slogan op de banken plakken om te voorkomen dat er weer boekentassen op worden geplaatst. Dit eventueel meerdere keren tot het tot iedereen doordringt.
-Fluoweek: fluoslinger over de speelplaats tot aan het gebouw van de directie
Ook alle leerkrachten: fluohesje!!!! Voortdurend tijdens de les
-Oxfamwinkeltje: ook aan de kleine speelplaats?
-Kettingbrief brievenbus laten doorgaan
-volgende week maandag opnieuw directie uitnodigen(19 oktober ’15)
- Onze nieuwe leden:
Joke Verbeke
Anke Van Acker
Stan Verbruggen
Charles Nsabiyumva
Joran Bauwens
Sander Meirlaen
Eloïse Neirinckx
Signe Modsen

 

Vergadering 21-09-2015
Agendapunten:
-Directie is uitgenodigd voor volgende week maandag om ideeën en mededelingen te bespreken.
-Hoe laten we de mensen weten dat de verslagjes van de leerlingenraad ook op de website te vinden zijn?
- Hebben we een ander lokaal nodig?
- Standje leerlingenraad op de open dag voor extra info?
- Enkel oplossingen of conclusies voor de problemen die vorige week werden besproken:
   dringend   
Schuif secretariaat    
Te laat in de rij->redelijk zijn   
Water drinken tijdens de les    
Meer banken nodig    
Rondslingerende boekentassen  

   mededelingen 

Slechte gordijnen

Klein afdak

Slechte isolatie

Vensters

Brievenbus  secretariaat-> door leerlingenraad betaalde brievenbus voor documenten; dit vermijdt lange wachtrijen aan het secretariaat
Te laat in de rij + water drinken tijdens de les-> bespreken met directie en brief leerkrachten
Te weinig banken + rondslingerende boekentassen -> bespreken met directie

Agendapunten volgende week:
Eerstejaars informeren over leerlingenraad en kandidaten zoeken:
->uitleg in de klassen
->5e lesuur
->doorverwijzen naar e-mail leerlingenraad
->in agenda laten noteren
->’probeervergadering’

 

 

Vergadering 14-09-2015
Ideeën e.d.:
-Hoe eerstejaars informeren over het bestaan van de leerlingenraad
     ->via brievenbus?
     ->via kettingbrief?
     ->elke leerling een briefje?
     ->in agenda noteren?
     ->uitleg geven in alle klassen van de eerstes
Conclusie: brievenbus apart houden van andere zaken, enkel voor ideeën  of klachten van leerlingen.      
-Wat is niet goed op onze school?
     ->klein afdak
     ->te weinig banken eventueel voor de garages op de grote speelplaats
     ->gaten in het afdak
     ->niet alle kamers in ’t kasteeltje worden gebruikt
     ->slechte isolatie
     ->slechte gordijnen
     ->vensters
     ->rondslingerende boekentassen  
     ->te traag secretariaat brievenbus aan secretariaat
     ->onlogische ordening nummers v/d rijen
     ->water drinken tijdens de les overleg met leerkrachten
     ->verboden op de speelplaats te zitten overleg met directie
     ->te laat in de rij: redelijk zijn overleg met leerkrachten


Vetgedrukt: al mogelijk zonder(of met weinig)financiële middelen  
Onderstreept: eventuele oplossingen


Agendapunten volgende vergadering:
-Directie uitnodigen op een vergadering  binnen 2 weken om onze ideeën voor te leggen en te bespreken wat mogelijk is.
-Bespreking eerstejaars
-Bankkaart
->We komen elke week samen dus volgende vergadering: 21-09-2015